Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Een boekje onmisbaar voor tienerjongens of voor al wie hen beter wil leren kennen. Voor wie een antwoord wil op de volgende vragen: waarom hebben jongens zoveel zakken in hun broek? Kunnen jongens minder goed stilzitten dan meisjes? Wanneer moet je je voor het eerst scheren? Houden alle jongens van voetbal? Is het cool om deo te gebruiken, of juist niet? Jongens in allerlei maten en gewichten zoals de stoere binken, de deftige jongemannen, de vlotte kerels, brave koorknapen, sexy venten, hippe boys en andere coole gasten vinden in dit boekje een stukje van zichzelf, een originele tip of een grappig weetje.
Sexology --- verliefdheid (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- puberteit --- seksualiteit --- relationele vorming --- Jongens --- Seksuele opvoeding --- Adolescentie --- 433.4 --- Boys --- Love --- Puberty --- Relationships --- Sexuality --- Book
Choose an application
In deze handige gids voor meisjes krijgen we een antwoord op prangende vragen als: waarom hebben meisjes een handtas en jongens niet? Babbelen vrouwen altijd zo veel. En waarover? Wanneer moet je voor het eerst een beha dragen? Houden meisjes altijd van strikjes, bloemetjes en roze kleren? Kan jij mascara opdoen zonder spiegel? Meisjes en jongens verschillen aan de binnenkant en aan de buitenkant. De auteur heeft het in deze gids over de bijzondere en typische kenmerken van het vrouwelijke geslacht. Van hippe chick tot brave meiskes. Elk meisje vindt in dit boek een stukje van zichzelf, een originele tip of een grappig weetje.
Sexology --- verliefdheid (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- puberteit --- seksualiteit --- relationele vorming --- Meisjes --- Seksuele opvoeding --- Adolescentie --- 433.4 --- Love --- Girls --- Puberty --- Relationships --- Sexuality --- Book
Choose an application
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational sciences --- Human physiology --- Sexology --- Seksualiteit --- Kinderen --- Seksuele opvoeding --- 433.4 --- Boys --- Body --- Girls --- Upbringing --- Relationships --- Sexuality --- Sexuality education --- Book --- Experiences
Choose an application
Dit boek helpt ouders, kleuterleid(st)ers of verzorgers om kinderen te leren nee en ja te zeggen op de juiste momenten. Het is een helder en licht humoristisch prentenboek dat kinderen weerbaarder helpt te zijn zonder ze bang te maken.
Educational sciences --- socio-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- assertiviteit --- seksuele vorming --- relationele vorming --- filosoferen met kinderen --- 433.4 --- Filosoferen met kinderen --- Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Sociale vaardigheden --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- ZIZO --- Seksuele opvoeding (seksuele voorlichting, voorlichting (seksuele)) --- Weerbaarheid --- JB VAND --- RSV basisonderwij --- prentenboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- grenzen stellen --- weerbaarheid --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Children's book --- Book
Choose an application
? In je blootje : over bloot en je lichaam / Melanie Meijer? Dat is fijn : over aanraken / Melanie Meijer? Nee zeggen mag : over grenzen aangeven / Melanie MeijerSamenvattingLuuk en zijn zusje Roos gaan zwemmen, hebben ruzie en vertellen mama als er iets gebeurt wat ze niet willen. Handzaam prentenboek met kleurentekeningen en drie verhalen. Via vragen kan met kinderen van ca. 2 t/m 5 jaar worden gepraat over bloot zijn, aanraken en grenzen aangeven.Isabelle de RidderHandzaam prentenboekje over bloot, aanraken en grenzen. De uitgaven 'In je blootje: over bloot en lichaam', 'Dat is fijn: over aanraken' en 'Nee zeggen mag: over grenzen aangeven'* zijn hierin gebundeld. Ze helpen jonge kinderen en volwassenen met elkaar in gesprek te gaan. In ?In je blootje? gaan Luuk en Roos zwemmen. Na het zwemmen douchen ze en gaan ze naar bed. Aan het eind worden hun lichaamsdelen benoemd. Doel van het verhaal: praten over je lijf en bloot zijn. In ?Dat is fijn? worden Roos en Luuk geknuffeld door mama en hebben ze ruzie in de speeltuin. Op de laatste bladzijden staan enkele tekeningen met de vraag: Wat vinden Luuk en Roos fijn? Het verhaal gaat over prettig en onprettig lichamelijk contact. In ?Nee zeggen mag? wil een buurjongen Luuks piemel zien en wil tante Tilly een kus van Roos. De kinderen zeggen ?nee? en vertellen het aan moeder. Het verhaal eindigt met ?het nee-lied? met als doel: het stellen van eigen grenzen. De verschillende onderwerpen komen op een natuurlijke manier aan bod. De verhaaltjes kunnen gewoon gelezen worden of bieden aanknopingspunt tot verder praten. De prenten, deels met waterverf ingekleurde pentekeningen, zijn rustig en herkenbaar voor de doelgroep. Vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.© NBD Biblion
Prentenboeken --- Aanraken --- Grenzen stellen --- Seksuele opvoeding (seksuele voorlichting) --- kleuters --- seksuele opvoeding --- seksuele weerbaarheid --- 433.4 --- grenzen stellen --- lichaamsbewustzijn --- RSV basisonderwijs --- seksualiteit --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Seksuele voorlichting --- Seksuele opvoeding --- Seksueel misbruik --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Assertiviteit --- Lichaam --- Lichaamsbesef --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Relationele en seksuele vorming --- Menselijk lichaam --- Gender --- Children's book --- Body --- Book
Choose an application
Henk VerburgDit boek gaat over de pedagogische begeleiding van de seksuele ontwikkeling van kinderen in de kinderopvang en het basisonderwijs. Het boek bevat twee delen. Het eerste deel (twee hoofdstukken) geeft informatie over seksualiteit als onderdeel van de ontwikkeling van kinderen. Seksualiteit omvat hierbij lichamelijkheid, intimiteit en geslachtelijkheid. Het tweede deel (vier hoofdstukken) gaat over seksuele opvoeding (in theorie en in de praktijk van de kinderopvang en het basisonderwijs) en over het ontwikkelen en hanteren van pedagogisch beleid op dit terrein. Elk hoofdstuk bevat korte voorbeelden en eindigt met een samenvatting. Het boek bevat een uitgebreid overzicht van literatuur, kinderboeken en relevante websites, plus vier bijlagen met extra werkmateriaal. Het boek is bestemd voor (aankomende) pedagogisch medewerkers, leerkrachten en leidinggevenden in de kinderopvang en het basisonderwijs. Channah Zwiep is na haar studie gespecialiseerd in de seksuele ontwikkeling en opvoeding van jonge kinderen en heeft rond dit thema een eigen projectbureau. Zij publiceert regelmatig over dit onderwerp. Dit boek lijkt wat op 'Kinderen en seksualiteit' (2005)* van dezelfde schrijfster, maar het is breder (ook voor basisonderwijs) en meer uitgewerkt, en dus duidelijk anders.© NBD Biblion
Seksualiteit ; kinderen (0-12 jaar) --- Seksuele opvoeding --- 433.4 --- 615.51 --- Seksualiteit --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Seksuele ontwikkeling --- #PBIB:+108.31 --- 613.88 --- Kinderen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Seksuele voorlichting --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- basisonderwijs --- kinderopvang --- Didactics of medicine --- seksuele vorming --- socio-emotionele opvoeding --- Seksualiteit ; kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Seksuele en relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kinderopvang --- Basisonderwijs --- Relationele en seksuele vorming --- Children --- Childcare --- Sexuality --- Sexuality education --- Primary education --- Book --- Educational sciences
Choose an application
Het Sensoa Vlaggensysteem helpt professionals om seksueel gedrag van kinderen en jongeren eerlijk te beoordelen en er gepast op te reageren. Je gebruikt het ook om met kinderen en jongeren te bespreken welk seksueel gedrag wel of niet oké is. In dit handboek wordt het Sensoa Vlaggensysteem uitgelegd en onderbouwd. Achteraan staat de normatieve lijst, een lijst van seksuele gedragingen die veel voorkomen op een bepaalde leeftijd. Met deze lijst beoordeel je het seksueel gedrag van kinderen en jongeren beter. In het boek zijn ook 44 geïllustreerde situaties uitgewerkt. Op iedere kaart staat een situatie getekend van seksueel gedrag van kinderen of jongeren. Elke situatie is beoordeeld aan de hand van 6 criteria. Op basis van die beoordeling wordt een pedagogische reactie gesuggereerd.https://www.sensoa.be/materiaal/sensoa-vlaggensysteem-voor-kinderen-en-jongeren-methodiek
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of medicine --- Secondary education --- seksueel gedrag --- jeugd --- kinderen --- seksualiteit --- seksuele stoornissen --- seksueel misbruik --- seksuele vorming --- Seksuele opvoeding --- Grensoverschrijdend gedrag --- Relationele en seksuele vorming --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kind --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Jongere --- Seksualiteit --- Seksuele ontwikkeling --- 433.4 --- RSV basisonderwijs --- grenzen --- seksuele opvoeding --- voorlichting --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Prevention --- Sexually transgressive behavior --- Sexual intimidation --- Sexuality education --- Educational work --- Book --- Sex --- Sexual consent
Choose an application
Als scholen al rekening houden met verschillen tussen jongens en meisjes blijft men vaak hangen in beelden van stereotypering. Omdat het ontwikkelingsproces van jongeren meer inhoudt, vond in Vlaanderen een uitgebreid onderzoek plaats op vele vo-scholen naar de inter- (verschillen tussen J/M) en intraseksuele verschillen (verschillen binnen de groep J en M), maar ook naar de individuele genderidentiteit en -expressie bij jongeren van 14-18 jaar. Zo wil men niet alleen een beeld geven van genoemde verschillen, maar zocht men bijvoorbeeld ook naar de oorzaak waarom jongens meer kans maken op een niet-geslaagde schoolloopbaan. De vrij wetenschappelijk geschreven hoofdstukken bevatten naast de uitkomsten (veel cijfers, tabellen, schema's) ook korte, praktische aanbevelingen voor scholen en leerkrachten. Het (Vlaamse) taalgebruik is niet makkelijk, de inhoud wordt beschreven vanuit de schoolsituatie in Vlaanderen. Het thema is actueel en belangrijk, maar dit onderzoeksverslag richt zich toch vooral op studenten onderwijskunde, bestuurders en beleidsbepalers in plaats van op gebruik op vo-scholen zelf. © NBD Biblion
433.4 --- gender --- onderwijs --- Gender --- Jongensgedrag-meisjesgedrag --- meisjes --- jongens - meisjes --- Rollenpatronen ; onderwijs --- 657 Vrouwenemancipatie --- 742 Scholieren en studenten --- 484.8 --- 454.8 --- Rollenpatronen --- Sekseverschillen --- Meisjes en jongens --- 418.1 --- Differentiatie --- Roldoorbrekend onderwijs --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Didactics --- didactiek --- Sex --- Sociological aspects --- Seksuele rolpatronen bij kinderen --- Educational sociology --- PXL-Education 2016 --- didactische principes --- gedrag --- identiteitsontwikkeling --- stereotypen --- Diversiteit --- Onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Leraren --- Onderwijsstijlen --- Belgium --- Personality development --- leraren-leerling relatie --- 454 --- kunsteducatie --- genderstereotypen --- rolpatronen --- identiteit --- ontwikkeling --- Puberteit --- Didactiek (algemeen) --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sekseverschil --- Leraar --- Onderwijsstijl --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Boys --- Teachers --- Girls --- Education --- Secondary education --- Book
Choose an application
Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexology --- Jeugd --- Jeunesse --- Lecture religieuse --- Religieuze lectuur --- 268.741 --- #GOSA:IV.Alg.M --- #GOSA:X.Alg.M --- #GSDBP --- #gsdbEJ --- jeugd --- liefde --- relatievorming --- seksualiteit --- vriendschap --- 176 --- 176-053.6 --- 178 --- 392. 71 --- 392.61 --- ethiek --- jongeren --- maatschappij --- seksuele ethiek --- Christendom --- Relaties --- Seksuele opvoeding --- 433.4 --- Liefde --- Relationele opvoeding --- Seksualiteit --- Vriendschap --- persoonlijkheidsvorming --- tederheid --- drugs --- seksuele opvoeding --- seksualiteit van jongeren --- Moraal en catechese. Catechese en seksuele opvoeding --- Seksuele ethiek. Seksuele moraliteit --- Ethiek en gematigdheid --- 37.03 --- 172 --- 159.94 --- 613.8 --- 392.6 --- 268.741 Moraal en catechese. Catechese en seksuele opvoeding --- #BSCH: vak : godsdienst --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Pedagogiek --- Seksuologie --- Youth --- Boys --- Girls --- Relationships --- Sexuality --- Friendships --- Book
Choose an application
Een klas vandaag is een diverse klas, en die diversiteit is breed: afkomst, taal, etniciteit, gender, beperking, ... Kwaliteitsvol onderwijs is een recht voor alle leerlingen. Als leerkracht doe je al heel wat inspanningen om daaraan tegemoet te komen. Toch voelen leerkrachten zich vaak niet voldoende voorbereid en weten ze niet altijd hoe om te gaan met de aanwezige diversiteit.Hoe creëer je als leerkracht een inclusieve leeromgeving? Is inclusie een kwestie van attitude? Wat kan je doen om de diversiteit in de klas te waarderen en te benutten? Hoe ondersteun je leerkrachten in hun competentiegroei? Hoe bouw je een krachtige samenwerking uit met collega?s, leerlingen en ouders? En wat is er nodig om alle leerlingen vanuit hun volle potentieel te laten deelnemen in de klas?Op die vragen wil het boek Vol potentieel. Krachtig lesgeven in diversiteit een antwoord bieden. Het is een neerslag van de inzichten en het wetenschappelijk onderzoek uit het Potential-project. Potential wil de competenties van zowel ervaren als toekomstige leerkrachten versterken en inzetten op verbindende samenwerking tussen collega?s, ouders en leerlingen in het creëren van inclusieve leeromgevingen. Alle leerkrachten, ouders en leerlingen hebben potentieel om samen een inclusieve leeromgeving te vormen. Aan de hand van veelvoorkomende vragen rond inclusief onderwijs geven de auteurs in dit boek inzicht in hoe we dat potentieel kunnen aanboren.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792684/Vol-potentieel
diversiteit --- inclusief onderwijs --- binnenklasdifferentiatie --- professionalisering --- Leraren; opleidingen --- Intercultureel onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Professionalisering --- Leraren ; professionalisering --- 454.23 --- didactische principes --- differentiatie --- zorgverbreding --- inclusie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- School management --- interculturele communicatie --- intercultureel onderwijs --- Flanders --- Onderwijs --- Diversiteit --- Inclusie --- Ouderbetrokkenheid --- Klassenmanagement --- Inclusief onderwijs. --- Leraren ; professionalisering. --- Professionalisering. --- binnenklasdifferentiatie. --- didactische principes. --- differentiatie. --- diversiteit. --- inclusie. --- inclusief onderwijs. --- professionalisering. --- zorgverbreding. --- Didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding. --- 454.6 --- Sociology of education --- Teaching --- didactiek --- inclusief beleid --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs en maatschappij --- Differentiatie ; onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- 433.4 --- 454 --- kunsteducatie --- inclusiviteit --- onderwijs --- Competenties --- vaardigheden --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- gender --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Didactiek (algemeen) --- 460.6 --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Geïntegreerd onderwijs --- Belgium --- Essays --- Education --- Sociology --- Policy --- Science --- Book --- Diversity policy --- Educational sciences --- Intersectionality
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|